Μπέρτολτ Μπρέχτ

«Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας - Κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για την υπόθεσή του - Πρέπει προετοιμασμένος να 'ναι: γιατί - Όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί θα μοιραστεί την ήττα. Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα - Αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει: γιατί -Θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού - Όποιος για τη δική του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί». Μπέρτολτ Μπρέχτ

Οι θέσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το λιμάνι είναι γνωστές και πολλές φορές κατατεθειμένες στο Δ.Σ. ,άρα γνωστές σε όλους.




Προς τον κ Δήμαρχο Ηγουμενίτσας
               Κοινοποίηση
·        Την Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ηγουμενίτσας
·        Δημοτικούς Συμβούλους
·        Μ.Μ.Ε.
Κύριε Δήμαρχε
Σε σχέση με την τηλεφωνική σας πρόσκληση να πάρω μέρος σε σύσκεψη για το λιμάνι και τα ΤΕΙ Ηγουμενίτσας ,σαν επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», σας γνωστοποιώ ότι:
·        Αντικειμενικά δεν μπορώ να παραβρεθώ λόγω συνδικαλιστικών μου υποχρεώσεων εκτός Ηγουμενίτσας. Αλλά δεν βλέπω και σε τι θα εξυπηρετούσε η παρουσία μου σε μια τέτοιου είδους κλειστή σύσκεψη παραγόντων.
·        Οι θέσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το λιμάνι είναι γνωστές και πολλές φορές κατατεθειμένες στο Δ.Σ. ,άρα γνωστές σε όλους.
Η συγκυβέρνηση Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ προωθεί με γοργούς ρυθμούς την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Όπως φαίνεται στο  σχετικό σχέδιο Νόμου «ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» που βρίσκεται σε «δημόσια διαβούλευση» στο: http://www.opengov.gr/ythynal/?p=158 και σας το έχω αποστείλει ηλεκτρονικά :
  1. Δημιουργείται το Λιμενικό Δίκτυο Δυτικής Ελλάδος που προκύπτει από την συγχώνευση των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας στον Ο.Λ. Πάτρας.
  2. Για τη δημιουργία του ανωτέρω Λιμενικού Δικτύου Η μοναδική μετοχή που κατέχει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρίες της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, εισφέρεται δια του παρόντος στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Α.Ε. ως εισφορά σε είδος για την δημιουργία του Λιμενικού Δικτύου Δυτικής Ελλάδος.
Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. συγχωνεύεται στην «μητρική»  ΟΛΠΑ που θα ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στο παζάρι για ξεπούλημα.
Το δε λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα διοικείται από Δ.Σ. που θα ορίζεται από την «μητρική» ΟΛΠΑ.
Όλα αυτά ενώ ξέρουμε πολύ καλά ότι:
     1)   Η Ηγουμενίτσα πάντα ήταν λιμάνι, λόγω της φυσικής της θέσης.  
2)    Σε αυτή τη θέση λόγω των πλεονεκτημάτων της, έχει γίνει ένα μεγάλο και  σύγχρονο λιμάνι. Λιμάνι με μεγάλη κίνηση. Λιμάνι που επεκτείνεται.
3)    Λιμάνι που κατασκευάστηκε σε χώρο που ο Δήμος παραχώρησε.
4)    Λιμάνι που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού.
5)    Αυτό το λιμάνι που αντικειμενικά αποτελεί λαϊκή περιουσία, με απόφαση της βουλής και με ψήφους τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Ν.Δ., μεταβιβάστηκε στην ΟΛΗΓ Α.Ε. Δόθηκε δε με πολιτική απόφαση μαζί με το λιμάνι και η «χερσαία ζώνη», δηλαδή όλα τα παράλια της Θεσπρωτίας.
6)    Δόθηκε ,για «αναπτυχθεί ανταγωνιστικά προς άλλα λιμάνια»,σε μια κρατική Α.Ε., που λειτουργεί  με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Δηλαδή με σκοπό το κέρδος.
7)    Η Α.Ε. ΟΛΗΓ εμφάνισε  κέρδη για το 2010 1,5 εκ.euro και αποθεματικό 11 εκ. euro.
8)    Το σημερινό αποθεματικό προσφέρεται σαν προίκα στην «μητρική».
9)    Την ίδια εποχή που ο Δήμος Ηγουμενίτσας, τον χώρο του οποίου ανήκει το λιμάνι ,που οι κάτοικοι του υφίστανται όλα αυτά τα χρόνια τις συνέπειες από την κατασκευή και λειτουργία του, είναι καταχρεωμένος.
10) Το ξεπούλημα του λιμανιού θα οδηγήσει σε απολύσεις εργαζομένων στην ΟΛΗΓ Α.Ε.
     Αν επιτρέψουμε να προχωρήσει η δρομολογούμενη  διαδικασία σε λίγο καιρό δεν θα μιλάμε για λιμάνι της Ηγουμενίτσας αλλά για λιμάνι της ΟΛΠΑ Α.Ε. που θα ανήκει σε ιδιώτη επενδυτή (π.χ. στην COSCO , όμιλο ΓΚΡΙΜΑΛΝΤΙ).  
     Κανένα δε όφελος δεν θα προκύψει για τους κατοίκους αφού τα όποια κέρδη από την λειτουργία του θα τα καρπώνεται ο νέος καπιταλιστής ιδιοκτήτης.
     Αυτή είναι κατάσταση. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Το ΚΚΕ  είχε προβλέψει ,εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αυτήν την εξέλιξη.
Την αντιπάλεψε με όλες του τις δυνάμεις όλα αυτά τα χρόνια.
Το ίδιο έκανε και η «Λαϊκή Συσπείρωση» από πρώτη στιγμή της δημιουργίας της.
Σε αντίθεση με  φορείς και πολιτικές οργανώσεις στον τόπο μας, που διαφημίζανε την ανάπτυξη του τόπου με την δημιουργία της ΟΛΗΓ Α.Ε. ,γιατί τάχα έτσι το λιμάνι μας «θα  γίνονταν ανταγωνιστικό» προς αυτό της Πάτρας.
Με αυτό παραμυθιάζανε τους κατοίκους του Δήμου μας για χρόνια.
Η ψήφιση και εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου ,θα αποτελέσει αρνητική εξέλιξη που θα σημαδέψει τον λαό και τον τόπο για πολλά χρόνια.
Για αυτό και πρέπει να εμποδιστεί με κάθε τρόπο.
Τι μπορεί να προκύψει από την συγκεκριμένη σύσκεψη;
Σε τι μπορεί να εμποδίσει αυτήν την εξέλιξη;
Από την ενημέρωση που μας κάνατε στο τελευταίο Δ.Σ. στις  23/01/2012 μετά από τις επαφές σας με αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες, δεν προκύπτει κάποια αλλαγή στα σχέδια της κυβέρνησης. Αυτά που μας αναφέρατε ,περί χερσαίας ζώνης, αλλαγή στην σύνθεση του Δ.Σ. κλπ, δεν είναι παρά «το τυράκι για να μην δούμε την φάκα». Να καλλιεργηθούν αυταπάτες ότι με τον «διάλογο» και με «συγκεκριμένες προτάσεις» κάτι μπορεί σωθεί, κάτι μπορεί κερδίσουμε ,να βρεθεί «η χρυσή τομή».
Αλήθεια τι βελτιώσεις μπορεί να υπάρξουν σε ένα νομοσχέδιο που ξεκάθαρα δίνει όλα τα λιμάνια της χώρας στο ΤΑΙΠΕΔ (ΤΑΜΕΙΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ) και πετάει τους εναπομείναντες Έλληνες ναυτεργάτες έξω από τα καράβια, στην ανεργία;
Το νομοσχέδιο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου, άρα δεν σηκώνει «μερεμέτια».
Το μόνο που μπορούμε και πρέπει να ζητήσουμε, είναι η απόσυρση του.
Η βούληση της κυβέρνησης για υλοποίηση αυτών των μέτρων, είναι δοσμένη και διακηρυγμένη με κάθε τρόπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου